Nemrégiben olvastam egy cikket arról, hogy különböző cégeknél kutatásokat végeztek, hogy ha játékosan, vagy egy kimondottan adott munkakörre fejlesztett játék segítségével tanítják be az új munkatársakat, az milyen eredményeket produkál a hagyományos metódussal szemben.
Bob Marsh, az LevelEleven vezérigazgatója szerint a cél, hogy a hétköznapi vállalati folyamatokba, gondolkodásba becsmpésszék a játékosságot ezzel megkönnyítve és kellemesebbé téve a tanulást. Természetesen készült is egy vizsgálat a TalentLMS részéről, mely szerint a résztvevők 79%-a gondolta úgy, hogy sokkal szívesebben tanulnának játékos elemek beiktatásával.
Nos, nem csalás, nem ámítás, de az egyik mindenki által jól ismert multi cégben is ilyen játékos módszereket alkalmaznak. Név szerint a McDonald's az, aki pénztárosai számára egy olyan játékot hozott létre, melyben "valós" környezetben gyakorolhatják a rendelések felvételét, miközben pontokat gyűjtenek. A hibázás megengedett, hiszen következménye nincs, azonban így jobban begyakorolhatóak a még kérdéses mozzanatok, ráadásul stresszmentesen. És jöjjön a megdöbbentő adat: ezzel a módszerrel 23 millió fontos bevételnövekedést értek el! Elgondolkodtató...
Persze a "Meki" csak egy példa a sok közül, manapság egyre többen veszik át ezt a módszert, ami mint láthatjuk, kiváló eredményeket hoz. Azt mondják, hogy a kisgyermekek számára fontos a játék, hiszen azon keresztül ismerik meg az őket körülvevő környezetet, tanulják meg tetteikre a reakciókat, tapasztalnak, fejlődnek. De ahogy azt láthatjuk, a játék végigkíséri életünket. Mindenhol ott van, legyen az egy baráti társasozás, vagy egy számháború a sötét erdőben, egy egyszerű fogadás, de még a hétköznapi életben is jól jön egy "kő-papír-olló", hogy eldőljön ki nyeri meg a szemétkivitelt. :)
Egy szó mint száz, legyünk gyerekek vagy felnőttek, játsszunk! Mert játszani hasznos, mert játszani jóóóó! :)
Forrás:
http://www.jatekoslet.hu/
https://leveleleven.com/
https://elearningindustry.com/3-gamification-examples-make-corporate-elearning-fun